Hitmakeři
- ISBN:
- 978-80-7555-026-2
- EAN:
- 9788075550262
- Náš kód:
- 1932
Nic se nestává „virálním“. Pokud si myslíte, že populární filmy, písně či aplikace k vám přicházejí jen tak odnikud a v dnešním přeplněném mediálním prostoru dosáhnou úspěchu jen díky šeptandě, neznáte jejich skutečný příběh. Každý trhák má vlastní tajnou historii, a dokonce i ty nejoslnivější nápady zapadnou, nepodaří-li se jim spojit se správnou sítí.
Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii na pozadí osobních preferencí a vkusu a odhaluje ekonomii kulturních trhů, které nenápadně utvářejí naše životy. Boří sentimentální showbyznysové mýty o tvorbě hitů a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách dělil od úplného selhání jenom krůček. Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí.
Dozvíte se například:
?proč se nejhůře šíří velké inovace a nejlépe naopak věci povědomé, jen lehce vylepšené (a jak hledat „optimální novost“)
?že viralita neexistuje, protože hity se šíří v kaskádách, a jak vytvořit globální kaskádu
?že velkou roli při šíření hitů hraje náhoda, které však můžeme pomoct
?jak moc účinné je nejen v textu, ale i v hudbě a designu pracovat s repeticí
?že vkus je z velké části výsledkem všeho, s čím se daný člověk setkal, ne nějakého vrozeného nastavení či výchovy
?jak přimět lidi, aby o vašem produktu mluvili, a proč musí být zajímavý především pro širší okruh mimo vaše přátele
?proč je tak zásadní chápat Facebook jako noviny
?jak těžit z opakované expozice, tedy vystavení vašemu produktu
?proč se preference jiných často stávají našimi vlastními a jak toho využít
?že pravidlo módy zní „nové je dobré, staré je špatné a hodně staré je opět dobré“ a jak z tradice udělat módu
Autor | Derek Thompson |
---|---|
Jazyk | Česky |
Počet stran | 344 |
V prodeji od | 2017-06 |
Rok vydání | 2017 |
Pořadí vydání | 1 |
Vazba | brožovaná bez přebalu |
Druh | Kniha |